jueves, 14 de febrero de 2008

EL GAMELÁN DE JAVA Y BALI. GAMELAN GONG KEBYAR.

O GAMELÁN. Gamelan gong kebyar


O GAMELÁN DE JAVA E BALI
O gamelán é unha orquestra de instrumentos de percusión orixinaria de Indonesia. Hai dous tipos de gameláns: o da illa de Bali (máis vigoroso) e o da illa de Xava. Non é música para ser escoitada en si mesmo, non son habituais os concertos. Acompañan cerimonias, danzas tradicionais, teatro danzado ou teatro wayang (sombras).
Xava e Bali son dúas illas do Pacífico e Índico situadas enriba de Australia. Indonesia é un gran arquipélago con máis dun millar de illas das que 992 están habitadas, case cada illa ten a súa propia lingua e cultura o que proporciona a Indonesia unha gran diversidade cultural non allea as múltiples influencias máis ou menos amigables da: a. Cultura china dende o século III a.c. b. Da cultura Mongol c. Da Árabe d. Da europea. Portugueses, holandeses, ingleses…. empezan a exercer o seu influxo a partir do século XVI a través das emigracións, comercio e conflitos bélicos.
A pesar de non existir unidade cultural entre o gran número de illas do archipielago, Bali, Xava e Sunda comparten a orquestra do gamelán. O término gamelán procede do xavanés “gamel” que significa golpear e fai referencia a un conxunto instrumental que pode variar entre 3 e 75 (outros falan de hasta 30) o máis compoñentes e que nas versións máis tradicionais tocan só:
METALÓFONOS: O máis chamativo dun gamelán pola súa estética, o seu son, e a súa técnica interpretativa. Hai varios tipos. Saron. Con láminas de bronce sobre caixas de madeira que actúan como resoadores. Tócanse con mazos de madeira ou óso e amortígüase o seu son agarrando a lámina cos dedos tras ser golpeada ó tempo que se percute a seguinte. Son os encargados de interpretar o tema melódico. Hai tres tamaños. Gender: Con láminas delgadas de bronce e cobre suspendidas con cordas sobre tubos de resonancia, encárganse de adornar a liña melódicas. Tamén hai tres tamaños. GONGS: BONANG. Gongs alombados de bronce (recordan a cazolas), colócanse sobre cordas atadas a un bastidor de madeira e tócanse con palillos almofadados, teñen a función de puntuar e adornan o tema melódico dos saróns. Son de tres tamaños e reciben nomes onomatopeicos que recordan o seu son. TAMBORES: KENDANG Tambor cilíndrico de dous parches atados con correas. Dirixe o gamelán. Os tambores de dobre parche solen ser dous, bátense coa man. Un tócao o director do grupo, marcan o ritmo da orquestra e fan máis claros os temas. Con frecuencia contan tamén con outros instrumentos como: FRAUTAS: Suling: Frauta de pico INSTRUMENTOS DE CORDA FRETADA: Rebab, fretado cun arco, é de dúas cordas. INSTRUMENTOS DE CORDA PULSADA. Celempung. Cítara de 26 cordas. VOZ HUMANA feminina, coro masculino ou mixto.
Poucos músicos son profesionais non hai virtuosismo.




1 comentario:

alumnas3a dijo...

Ola!
Somos Laura e Antia. Estamos estudiando e queríamos escoitar a audición de Guía de Orquestra para jóvenes e ver o esquema da colocación dos instrumentos na orquestra porque olvidáronsenos as cousas no instituto.
Gracias por conseguir que se levara a cabo a excursión a Madrid!!
Besos